Monday, March 17, 2014

New Balance: išsiskirti iš kitų


Nuo ortopedinių padų gamybos iki sėkmingo sportinės avalynės prekinio ženklo - tokia yra daugiau nei prieš šimtmetį įkurtos New Balance sėkmės istorija, dabar išgyvenanti antrąjį kvėpavimą. Tiesa, dar prieš šio sezono dizainerių pastangas sportinę avalynę suglamūrinti ir pritaikyti aukštajai madai, New Balance populiarumu ir taip nesiskundė - savo klientų sąraše turėti tokius ištikimus klientus kaip Steve Jacobs, atrodo, pasitaiko ne kiekvienam. Nebent nebijai būti kitoks.

O būti kitokiu New Balance patiko

  • Pačio prekinio ženklo pavadinimas kilo visai ne iš garbės troškimo - tiesiog jo įkūrėjas William Riley ilgai stebėjęs savo kieme bekrypavusias vištas, atkreipė dėmesį į tripirštę paukščių stovėseną, stebėtinai puikiai išlaikančią jų pusiausvyrą, taip galiausiai sukurdamas trimis atramos taškais paremtą avalynę ir naująjį balansą. 
  •  Prekinio ženklo tėvyne galima laikyti tiek Angliją, tiek Ameriką, kadangi William Riley 1906 m. emigravo į JAV. Oficialiai Anglijoje sportine avalyne pradėta prekiauti tik praėjus 70 metų.  



  •   New Balance visuomet rūpėjo du kriterijai: patogumas ir efektyvumas. Kompanijos prezidentas Jim Davis yra pasakęs: ' Show me a runner whose shoes don't fit, and i will show you a loser.'





  •   New Balance, priešingai nei daugelis prekinių ženklų, nesirėmė praktika savo gaminius nemokamai  teikti sporto komandoms,vardan reklamos - kompanijai tvirtai tikėjo, jog jos klientas pats turi susirasti ir tikėti produktu taip pat stipriai, kaip ir jos kūrėjas. Daug svarbiau kokybė, nei tavo avalynę avintis viešas asmuo, kuris greičiausiai lems populiarumą. Tiesa, jau 2009 metais kompanija išsižadėjo savo šūkio ' Endorsed by No One', norėdama atkreipti dėmesį, jog gaminama avalynė nėra orientuota tik į sportininkus ir skirta platesnei auditorijai. 

  • Žymusis 'N' logo oficialiai pasirodė tik 1976 metais, išėjus modeliui 320. Tiesa, buvo baimintasi dėl gana klaidinančių asociacijų ir galimo raidės painiojimo su tokiu sportinės avalynės grandu kaip 'Nike'. Dabar vargu, ar kam toks tapatinimas bešautų į galvą



                                                



 
  • 320 modelio reklamos kampanijai''Ma and Pa' neprireikė garsių vardų -New Balance nusprendė pasinaudoti hipsteriška atmosfera, taip klientui siųsdama žinutę, jog jų avalynę gali įsigyti įvairios personos, nepriklausomai nuo jų amžiaus ar socialinio sluoksnio.
  • Nors New Balance 1500 sportbačiais visuomet bėgiodavo  Bill Clinton, ištikimiausiu fanu laikytas Steve Jobs, nenešiojęs jokios kitos avalynės, kaip 992 modelį.


Nors dabar masinis New Balance pamišimas turbūt mažai ką turi bendro su pirkėjo noru įsigyti patogią avalynę ir labiau sietinas su mados trendų siekimu, daugelis dar šiek tiek spyriojasi ir nelabai suprantaį įsivyraujantį sportbačio kultą madoje,jį praktiškai pritaikant kiekvienam drabužių deriniui. Gerai tai ar blogai, gražu ar papraščiausiai neskoninga, kiekvienas gatvėj sutiktas praeivis su spalvota New Balance versija vis tiek verčia lengvai nusišypsoti ir pagalvot, kad vaikystėje taip peikta suknelių ir sportbačių kombinacija dar turbūt niekad nebuvo taip smagiai adaptuota iš naujo.



Š.Mažeikos nuotr



Foto: Pinterest, madosakademija.lt


    1 comment:

    Greta said...

    Labai įdomus įrašas! :)